Erbakan net konuştu: Kimsenin gölgesinde değil, Milli Görüş çizgisinde seçimlere gireceğiz!

Yayınlama: 10.03.2024
A+
A-

Yeniden Refah Partisi Genel Başkanı Fatih Erbakan, “Hiç kimsenin gölgesinde yürüyen bir parti değil, kendi gücüyle, kendi adaylarıyla, kendi logosuyla, kendi seçim kampanyasıyla ve müstakil bir şekilde seçimlere giriyoruz ve milletimizin desteğini istiyoruz. Kimsenin gölgesinde değil, milli görüş çizgisindeyiz” dedi.

Yeniden Refah Partisi Genel Başkanı Dr. Fatih Erbakan, Yerel seçim çalışmaları kapsamında geldiği Bursa’da bir otelde basın mensupları ile bir araya geldi.

Arnavutköy’de seçim aracımıza yapılan saldırıyı kınıyorum

Partisinin seçim çalışmalarından bahseden Genel Başkan Erbakan, dün gece Arnavutköy teşkilatının seçim aracına yapılan saldırıyı kınadıklarını ifade ederek, “Hangi partiye, kim tarafından yapılırsa yapılsın bu tarz saldırıları kınıyoruz. Kabul edilemez buluyoruz. Seçimin huzur ve barış atmosferi içerisinde gerçekleşmesini temenni ediyoruz.” diye konuştu.

Meydanlar, sokaklar Yeniden Refah Partisi diyor

Erbakan, “Meydanlar, sokaklar ve milletimiz Yeniden Refah Partisi diyor. Bunu sahada çok açıkça görebiliyoruz. 100 bin seçmeni olan Tekirdağ Kapaklı ilçesinde 10 bini aşan miting yaptık. Milletimiz değişim istiyor, sığınacak bir liman istiyor. Ve bunu da Yeniden Refah Partisi olarak görüyor. 6 ayda yüzde 80 artan üye sayımız da bunun en büyük kanıtıdır.” Dedi.

‘Hep aynı hikaye ama enflasyonun düşeceği yok’

Vatandaşları her gittikleri yerde adayları ve projeleri yerine ekonomik durumu sorduklarını kaydeden Erbakan, “Emekli amcamız bize elindeki Pazar filesini gösteriyor. Kasaptan aldığı 150 gram kıymayı gösteren bir amcamız 6 kişiye bu kıymadan yemek yapacağım diyor.Ankara’da bir pazarda bir emekli teyzemiz ‘Siz proje diyorsunuz ama  biz ay sonunu getirmekte güçlük çekiyoruz’ diyor. Emeklilerimize gelince para yok ancak borç faizine verilecek 1.4 trilyon lira faizle milyonlarca emeklinin maaşı 10 bin liradan 17 bin liraya çıkartılabilirdi. Her baharda, bu bahar enflasyon düşüyor. Her yazda bu yaz sonu enflasyon düşüyor. Her sene bu sene sonunda enflasyon düşüyor. Hep aynı hikayeler ama enflasyonun düşeceği falan yok. Bir kere Merkez Bankası yıl sonunda dolar 40 lira olacak diyor. Orta vadeli programda, hükümet yıl sonunda dolar 45 lira olacak diyor. Doların 45 lira olduğu bir ülkede enflasyon düşer mi Allah aşkına. Ve bu şartlarda açlık sınırı 19 bin lirayı geçmiş. Yoksulluk sınırı 53 bin lira olmuş. Siz emekliye 10 bin lira maaş veriyorsunuz. İşçiye 17 bin veriyorsunuz. Zaten bütün asgari ücretli ve milyonlarca emekli, açlık sınırının altında,  yoksulluk sınırının altında. Türkiye’de kaç hanenin evine ayda 53 bin liradan fazla bir gelir giriyor? Yüzde 85’i halkın yoksul, yüzde 44’ü de aç. Bunun göstergesi, ispatı, kredi kartı ve banka kredisi borçlarıdır.” İfadelerini kullandı.

‘Kimsenin gölgesi altında değil Milli Görüş çizgisinde seçime gireceğiz’

Bir gazetecinin son dönemde kendilerine yönelik eleştirilerle ilgili sorusuna yanıt veren Erbakan, siyasi tavırlarının net olduğunu ve 31 Mart’ta gerçekleştirilecek yerel seçimlere kimsenin gölgesi altında olmadan gireceklerini belirterek şöyle konuştu:

“Faydalı icraatlarda, milletin hayrına olacak adımlarda da destek olduk. Bundan sonra da yine aynı tavrımıza devam edeceğiz. Muhalefetin de iktidarın da hangi partiden olursa olsun, doğrusuna doğru, yanlışına yanlış diyeceğiz. Doğrunun yanında duracağız. Tabii hiç kimsenin gölgesinde yürüyen bir parti değil, kendi gücüyle, kendi adaylarıyla, kendi logosuyla, kendi seçim kampanyasıyla, müstakil bir şekilde seçimlere giriyoruz ve milletimizin desteğini istiyoruz. Dolayısıyla hiç kimsenin gölgesinde değil, milli görüş çizgisindeyiz” diye konuştu.

‘Kimseye kazandırmak veya kaybettirmek için değil kendimiz kazanmak için giriyoruz’

Erbakan seçimlere kimseye kazandırmak veya kaybettirmek için değil Ahlaklı Belediyecilik anlayışını hakim kılmak ve kazanmak için girdiklerini ifade ederek, “Bursa’da da diğer büyük şehirlerde de kimseye kazandırmak veya kaybettirmek için değil Milli Görüş belediyeciliğini, Ahlaklı Belediyeciliği hakim kılmak için kendimiz giriyoruz. Bursa’da da diğer pek çok şehirde de seçimlere iddialı giriyoruz.” şeklinde konuştu.

‘Adaylarımızı çekmemiz söz konusu bile olamaz’

Son anda adaylarını çekeceklerine dair iddialara net cevap veren Erbakan, “Aday çekme konusu asla söz konusu olamaz. Milletimiz ekonomik krizden rantçı belediyecilik anlayışından son derece muzdarip ve alternatif istiyor, değişim istiyor. Bize umut bağlamış ve böyle bir noktada bizim adaylarımızı çekmemiz mümkün değil. Bu seçim ayrıca bir beka seçimi değil. Belediye başkanı seçiyoruz. Belediye başkanı bir partiden oldu diye Türkiye elden gidiyor, batıyor, yıkılıyor gibi bir söylemi mantıklı bulmuyoruz. Her siyasi parti demokratik bir seçim içerisinde kendi adayıyla seçime girme hakkına sahiptir. Biz de bunu yapıyoruz. Bu şekilde kendi adaylarımızla seçime gireceğiz.” Dedi.